nuff

14 Feb 2011

Oh pochott !! Bapa Pengemis, 3 Anak kat Universiti !!! Iktibarrrr....


saya sedang berjalankeluar daripada kolej saya ketika saya melihat seorang
pengemis tua, dalam lingkungan umur 50-an,sedang duduk meminta sedekah.

Selalunya, saya hanya memberi wang kepada mereka dan terus berlalu.Entah
kenapa,mungkin mood saya tengah baik dan saya pun tiada rushing nak ke
mana-mana. Saya lalu berbual2 dengan
hamba
Allah tersebut.....
>
>
> Saya : Sudah lama mengemis, pakcik?
> Pengemis : Ya...lebih kurang sudah 18 tahun ,
> nak.
> Saya : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya dapat berapa
> pakcik?
> Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak
> Saya : Banyak juga ya pakcik??
> Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...
> Saya :
> Ohhhh.....keluarga pakcik ada di mana?
> Pengemis : Isteri pakcik meninggal lama dah.Anak pakcik pulak semuanya
> ada
> 3
> orang, tiga-tiga lelaki.Yang pertama dekat di Universiti Putra
> Malaysiadi
> Serdang tu.Yang kedua dekat Universiti Malaya,dan yang ketiga dekat
> Universiti
> kebangsaan
> Malaysia di Bangi
> nunn..
> Saya : Wahh..hebat- hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan juga yerrr..
> Penegmis: (Sambil tersenyum)Biasalah nak. Anak pun pandai apa,sekolah kat
> sini?
> Saya: (Membalas senyuman.)
> Pakcik ni..So anak pakcik tu semuanya masih kuliah?
> Pengemis : Tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik....Diorang
> kata
>
> duduk mengemis dekat universiti ni banyak kit incomnyer pasal budak2 U nie
> pemurah! Lagi2 kalau dekat2 exam. Setakat dua tiga ratus sari tu biasalah!
> Saya:
> Cisss..Hampehhhhhh. .........!!!!