nuff

17 Feb 2011

Oh pochott !! Ikan tercekik bola !!

Sian ikan ni tercekik bola tak leh tenggelam... huhuhu.. sape la yg campak bola tu lam kolam ikan tu.. yyg ikan ni pun satu xkenal bola dengan dedak.. huhu.. main telan je.. tu la kau ikan lain kali jangan main telan je bola.. hik hik hik..

FISH STORY FROM WICHITA EAGLE NEWSPAPER

This was a pretty interesting story from The Sunday Wichita Eagle Newspaper a couple of weeks ago. A resident in the area saw a ball bouncing around in the pond and when he went to investigate, it was a flathead catfish who had obviously tried to swallow a child's basketball which got stuck in its mouth.

The fish was totally exhausted from trying to dive but unable to, because the ball would always bring him back up to the surface. The resident tried numerous times to get the ball out but was unsuccessful. He finally had his wife cut the ball in order to deflate the ball and release the catfish.

You wouldn't believe it if you didn't see the photos.

Ikan ni ditemui terapung-apung sebab tak leh berenang masuk ke dalam air sebab tercekik bola.

Ikan ini cuba untuk menenggelamkan dirinya tapi tak boleh.

Saya ternampak ikan ini lalu saya cuba tolong dia dengan mengambil batang besi dan menguis ikan tu ke tepi.

Saya cuba mengeluarkan bola tersebut dengan mencocok bola tersebut dengan jarum peniti mak saya yg digunakan bapa saya untuk mencungkil gigi, kalau ambik yang mak saya guna untuk pakai skaf gerenti saya kena maki dengan mak saya.

Akhirnya bola itu dapat dikeluarkan oleh saya daripada mulut ikan itu.

Yang sebenarnya saya pun takut semasa saya cuba untuk mengeluarkan bola tersebut daripada mulut ikan itu. Ye lah ikan tu kan besar gilerr dahsyatttt tak hingattt, dia tokak tangan saya kang mati saya.. hik hik hik hik hik

16 Feb 2011

Oh pochott !! Tahukah anda - Inflasi di Zimbabwe !!

Inilah kos biaya mimimum untuk makan tengah hari yang harus dikeluarkan oleh seorang rakyat Zimbabwe yang merupakan penduduk termiskin di dunia.

Oh pochott !! Misteri Penjara Pudu !!


kisah ni btul2 trjadi.....takut seh....patut la penjara tu cm mnyeramkn.......huh!!!!!!!!!!! Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada

Oh pochott !! Magic gak encik nie !!


Ada sorang lelaki bernama Ali, baru buka perniagaan khidmat nasihat. Officenya amat canggih, sederet dengan beberapa ofis

14 Feb 2011

Oh pochott !! Pengalaman Naik Bas !!


Pengalaman Pertama:

Pada suatu hari pernah aku melihat seorang perempuan susah sungguh nak naik tangga

Oh pochott !! Kisah Mat Rempit !!


boleh baca ......tapi control gelak tuu.......
Tiga kejadian lawak semasa aku tengah giler-giler dengan motor. Orang panggil mat

Oh pochott !! Cikgu pandai ke?? !!


Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.

Oh pochott !! Bapa Pengemis, 3 Anak kat Universiti !!! Iktibarrrr....


saya sedang berjalankeluar daripada kolej saya ketika saya melihat seorang
pengemis tua, dalam lingkungan umur 50-an,sedang duduk meminta sedekah.

Oh pochott !! Tercekik tulang ikan !!

Nice!!!! Aku datang dari keluarga yg besar...16 adik beradik, bila sesekali berkumpul, dah

13 Feb 2011

Oh pochot !! Rama - rama pelik !!

PELIK... gambar rama-rama bercorak kepala ular pada sayap yang sempat dirakam Siti Asian.