nuff

22 Jun 2011

Oh pochott !! Angkara Nasi Beriani Joho ??!!


Oh pochott !! UUiiii.. jangan la cuit3... hadoiii.. Ni hangpa nak dengar cerita aku tak? sebenarnya aku pun tak tau nak cerita apa kat hangpa hari ni. So aku pun ciptalah satu rekaan semata-mata punya cerita ni. Ceritanya macam ni...

Semalam ada buat jamuan dekat ofis aku ni. Macam-macam makanan ada, dan yang paling best sekali nasi beriani Johor dan satay la. huh !! lepas makan jer, mengantuk gila. sampai aku tersengguk-sengguk la kiranya depan pc ni masa tengah buat keja. Mujur la tak ada orang yang perasan aku tersengguk.

Lepas tu, malam tu pulak aku balik dari ofis lambat. Pukul 11 lebih baru balik. tak buat apa pun saja-saja jer seronok balik lambat, jalan tak jem, tak la boring sangat, sebab kat rumah tak ada benda aku nak buat, laptop pun tak dak.

Sampai ja di rumah aku, aku pun rehat-rehat la kejap. Pastu aku lupa nak tulis tadi, masa nak balik dari ofis tu aku ada bungkus bawak balik sikit nasi beriani. Lepas aku berehat kejap, aku pun pegi la makan nasi beriani tu. Lepas makan, aku pun duduk la kejap kat dalam bilik. Ye la, tempat aku kat rumah sewa memang dalam bilik jer, aku malas nak duk lepak kat depan, tak boleh isap rokok. Oleh sebab aku tak duk lepak kat depan, budak-budak yang sewa bilik yang lain pun duk melepak dalam bilik diorang jugak.

Kemudian, aku pun rasa letih, nak baring-baring la kejap. Sambil-sambil tu aku pun on la FB guna smartphone cokia aku. Entah macam mana dengan lampu pun tak dipadamkan, mata aku tiba-tiba terpadam. Sedar-sedar ja, dah pukul 5.30 pagi, orang kat masjid dah baca al-Quran. huh !! baru aku teringat yang aku tak solat 'isyak lagi, astaghfirullahal'azim..

Itulah angkara nasi beriani. huh !! tak tau la betul ke tak. Tak kan la pulak kan?? Atau mungkin jugak sebab aku dah dua hari tido lewat duk layan FB. Atau mungkin jugak sebab aku baru start senaman ringan pagi semalam??? Agak-agak korang kenapa??

21 Jun 2011

Oh pochott !! Tekejut Beruk !!



Korang jangan jadi macam beruk ni !!

17 Feb 2011

Oh pochott !! Ikan tercekik bola !!

Sian ikan ni tercekik bola tak leh tenggelam... huhuhu.. sape la yg campak bola tu lam kolam ikan tu.. yyg ikan ni pun satu xkenal bola dengan dedak.. huhu.. main telan je.. tu la kau ikan lain kali jangan main telan je bola.. hik hik hik..

FISH STORY FROM WICHITA EAGLE NEWSPAPER

This was a pretty interesting story from The Sunday Wichita Eagle Newspaper a couple of weeks ago. A resident in the area saw a ball bouncing around in the pond and when he went to investigate, it was a flathead catfish who had obviously tried to swallow a child's basketball which got stuck in its mouth.

The fish was totally exhausted from trying to dive but unable to, because the ball would always bring him back up to the surface. The resident tried numerous times to get the ball out but was unsuccessful. He finally had his wife cut the ball in order to deflate the ball and release the catfish.

You wouldn't believe it if you didn't see the photos.

Ikan ni ditemui terapung-apung sebab tak leh berenang masuk ke dalam air sebab tercekik bola.

Ikan ini cuba untuk menenggelamkan dirinya tapi tak boleh.

Saya ternampak ikan ini lalu saya cuba tolong dia dengan mengambil batang besi dan menguis ikan tu ke tepi.

Saya cuba mengeluarkan bola tersebut dengan mencocok bola tersebut dengan jarum peniti mak saya yg digunakan bapa saya untuk mencungkil gigi, kalau ambik yang mak saya guna untuk pakai skaf gerenti saya kena maki dengan mak saya.

Akhirnya bola itu dapat dikeluarkan oleh saya daripada mulut ikan itu.

Yang sebenarnya saya pun takut semasa saya cuba untuk mengeluarkan bola tersebut daripada mulut ikan itu. Ye lah ikan tu kan besar gilerr dahsyatttt tak hingattt, dia tokak tangan saya kang mati saya.. hik hik hik hik hik

16 Feb 2011

Oh pochott !! Tahukah anda - Inflasi di Zimbabwe !!

Inilah kos biaya mimimum untuk makan tengah hari yang harus dikeluarkan oleh seorang rakyat Zimbabwe yang merupakan penduduk termiskin di dunia.

Oh pochott !! Misteri Penjara Pudu !!


kisah ni btul2 trjadi.....takut seh....patut la penjara tu cm mnyeramkn.......huh!!!!!!!!!!! Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada

Oh pochott !! Magic gak encik nie !!


Ada sorang lelaki bernama Ali, baru buka perniagaan khidmat nasihat. Officenya amat canggih, sederet dengan beberapa ofis

14 Feb 2011

Oh pochott !! Pengalaman Naik Bas !!


Pengalaman Pertama:

Pada suatu hari pernah aku melihat seorang perempuan susah sungguh nak naik tangga

Oh pochott !! Kisah Mat Rempit !!


boleh baca ......tapi control gelak tuu.......
Tiga kejadian lawak semasa aku tengah giler-giler dengan motor. Orang panggil mat

Oh pochott !! Cikgu pandai ke?? !!


Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.

Oh pochott !! Bapa Pengemis, 3 Anak kat Universiti !!! Iktibarrrr....


saya sedang berjalankeluar daripada kolej saya ketika saya melihat seorang
pengemis tua, dalam lingkungan umur 50-an,sedang duduk meminta sedekah.

Oh pochott !! Tercekik tulang ikan !!

Nice!!!! Aku datang dari keluarga yg besar...16 adik beradik, bila sesekali berkumpul, dah

13 Feb 2011

Oh pochot !! Rama - rama pelik !!

PELIK... gambar rama-rama bercorak kepala ular pada sayap yang sempat dirakam Siti Asian.